Perfumy Decadence by Marc Jacobs


Jedna z najpiękniejszych i najbardziej wyróżniających się buteleczek w szmaragdowo morskim kolorze stanowi część mojej małej kolekcji perfum.
Butelka w kształcie prostokątnej torebki, zamykana czarną imitacją skórki, na złotym łańcuszku zakończonym chwostem to Decadence, Marc Jacobs. Ten dekadencko kobiecy kształt butelki zainspirowała klasyczna torebka Marca o nazwie Trouble. Jest to projekt, który stanowi inteligentny ukłon dla estetyki modowej a sam projektant określił je jako osobisty talizman będący ucieleśnieniem bogactwa i przepychu.


Nuty zapachowe:
nuta głowy: włoska śliwka, szafran, irys
nuta serca: bułgarska róża, jaśmin Sambac, korzeń irysa
nuta bazy: papirus, vetiver, płynny bursztyn


Kompozycja zapachowa klasyfikuje je jako orientalno kwiatowe wonie, choć uważam, że bliżej im do orientalno drzewnych, bo te właśnie nuty zdecydowanie dominują. Najbardziej wyczuwalne są  śliwki, bursztyn i wetyweria. Pierwsze moje zetknięcie z zapachem nieco mnie zawiodło. Poczułam kadzidlane tony przeplatane skórą, mchem i mokrym drewnem. W istocie były nieco duszące i pozbawione tajemniczej magii.  Miały w sobie coś z tych, które idealnie pasują jednak do eleganckich mężczyzn. Projekcja zapachu jest całkiem niezła, więc z czasem poczułam jaśmin i pudrową wanilię. Dziwnie zabrzmi ale są tu także kłęby dymu i mgły.
Zapach dedykowany jest osobom charyzmatycznych, pewnych siebie, mocno stąpających po ziemi. Dla kobiet z pazurem, lubiących pikanterię i flirt.


Ich trwałość jest na wyjątkowo wysokim poziomie.
W żadnym wypadku nie nadadzą się pośrodku gorącego lata. Będą duszące i mdłe. Kiedy o nich myślę, mam w głowie mokry, pochmurny dzień, gołe drzewa i zdeptane na chodniku, pokryte rosą liście.
Choć niezwykle podoba mi się buteleczka, tak zapach nie trafia celnie w mój gust.


4 Komentarze

  1. Lubie ten zapach, najczesciej siegam po niego jednak wiosna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiosną? hmm ja go lubię w deszczowe, pochmurne dni:P jakie lubisz zapachy?

      Usuń
  2. Flakonik przyciąga oko :), ale zapach raczej nie w moim stylu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaak, w pelni sie z Tobą zgadzam. Butelka sztos a zapach no, co kto lubi. Nie jest to nic z moich ulubionych słodziaków

      Usuń