Zabieg laserem frakcyjnym- przed i po, czy warto było?

Każdy człowiek ma z pewnością co najmniej jedną bliznę. Może być ona od drobnego skaleczenia, wypadku czy po prostu po trądziku bądź ospie. U jednych blizny są bardziej widoczne, u innych nie. Niektóre z nich nadają ludziom charakteru i uważam, że są fajne.

Ja na swoim ciele mam dużo drobnych blizn, niektóre z nich przypominają mi zabawne historie z dzieciństwa a innych chciałabym się pozbyć. Tak jest w przypadku bardzo drobnych blizn, które mam na linii żuchwy. Są one spowodowane trądzikiem jak również śladami po paznokciach od ich wyciskania.


Niedługo minie rok, odkąd zakończyłam wielomiesięczną kurację izotretynoiną a teraz przyszła kolej na krok numer dwa.

Zabieg laserem frakcyjnym polega na kontrolowanym  uszkodzeniu komórek skóry. Usuwa zewnętrzne warstwy naskórka oraz pobudza głębsze warstwy skóry do odbudowy i  regeneracji. Zabieg laserem nieablacyjnym  w moim odczuciu nie jest nieprzyjemny i nie wymaga podania znieczulenia. W miejscu kontaktu z głowicą pojawia się uczucie mrowienia. Po oczyszczeniu skóry głowica przykładana jest do skóry pacjenta i po jej uruchomieniu w skórę wprowadzane są mikrowiązki światła, które penetrują skórę na poziomie ok 1,5 mm. Skoagulowane złogi komórkowe są zastępowane zregenerowaną tkanką. Skóra w momencie zabiegu jest zbielona, a zaraz po zabiegu jest gorąca, zaczerwieniona i podrażniona. 



Uczucie poparzenia słonecznego utrzymało się u mnie ok 1,5 godz a w między czasie robiłam okłady lodowe. Przy laserze ablacyjnym, który penetruje skórę głębiej mogą nawet nastąpić obrzęki, ropne rany i drobne krwawienie. Podobno po ok 3 dniach zanikają ślady pozabiegowe. Aktualnie moja skóra w miejscu lasera jest zaczerwieniona i zgrubiała ale nie czuje żadnego dyskomfortu. W zależności od głębokości blizn, rozstępów czy zmarszczek zaleca się od 3 do 6 zabiegów w odstępie 21 dni. Większa część blizn wydaje mi się że zniknęła ale widzę jeszcze pojedyncze, które były głębsze.


Cena takiego zabiegu jest uzależniona od obszaru skóry jaki poddajemy laserowi oraz miejsca, w którym robimy. Średnia cena to ok. 1000 zł za całą twarz.
Jak podreperuje swoje finanse chętnie wykonam zabieg ponownie.

Przed zabiegiem na 2 tyg wstecz nie można stosować samoopalaczy i peelingów, zrezygnowałam także z mikronakłówania.


Czy ktoś z Was robił zabieg laserowy? Macie jakieś doświadczenia i opinie?

6 Komentarze

  1. Ciekawa jestem czy działa na blizny pooperacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taki zabieg jest bardzo ważny zwłaszcza dla ludzi którzy posiadają blizny w bardzo widocznych miejscach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Rezultaty takiego zabiegu są bardzo korzystne. Jeśli jest to konieczne to warto z niego skorzystać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie zabiegi są wartościowe i pomocne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super relacja. Zostało tutaj ukazane wszystko co warto wiedzieć.

    OdpowiedzUsuń